Lapse kõne-eelne kommunikatsioon esimeste sõnadeni.
Sõnadest lauseteni
See on koolitus Sulle, lasteaiaõpetaja, abiõpetaja, assistent, lapsehoidja, lapsevanem
Eesmärgid: Koolitusel käsitletakse suhtlemise ja kõne arengut ning söömisoskuste arengu mõju kõne arengule (vanuses 0-2 eluaastat). Antakse ülevaade lapse
kõne arengu etappidest ja lapse kõne arendamise olulisusest.
Õpiväljundid. Koolituse läbinu:
- teab lapse kõne arengu etappe
- teab võtteid lapse kõnelise aktiivsuse toetamiseks
- oskab õpitut praktiliselt rakendada
- mõistab koostöö vajalikkust lapse arendamisel
Õppe sisu:
- (õpi)kasvukeskkonna loomine;
- söömisoskuste areng
- varajased imiteerimisoskused
- interaktsiooni ja keeleliste oskuste arendamie
- kommunikatsiooni toetamine läbi mängu
- praktilised harjutused
Õppemeetodid: Õppeprotsessi alguses kasutatakse õppemeetodeid mis aitavad osalejal häälestuda õppimisele (eelteadmiste esiletoomine).Koolituse käigus
kombineeritakse erinevaid täiskasvanukoolitusele suunatud meetodid - kasutatakse ajurünnakut, loengut, rühmatööd, arutelu.
Õppemaht: 4 akadeemilist tundi, neist 3 auditoorset tööd ja 1 tund praktikumi
Õppekeskkond ja -vahendid: Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivas õpperuumis, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga (esitlustehnikaga) ja vastab
tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Õppematerjalid edastatakse osalejatele elektroonselt.
Optimaalne osavõtjate arv 10-20
Õppematerjalid Õppematerjalide koostamisel on kasutataud erialapõhist kirjandust M. Padrik; M. Hallap „Lapse kõne arendamine“ Tartu Ülikoooli Kirjastus
2008; Toimetanud M.Padrik, M. Hallap „Kommunikastioonipuuded lastel ja täiskasvanutel:märkamine, hindamine ja teraapia“ Tartu Ülikooli Kirjastus 2016. S.Ward „Terane laps“, Varrak 2009
Praktilise osa läbiviimisel tuginetakse I.Adams, V.Stuck, M.TillmannsKarus „Hopsadi-huu, võimlemas on suu“raamatule 2016 ning kirjastus pildivaramu komplektile „ Suu- ja keelemängud lastele“ Novapinus
Õppe lõpetamise tingimused: aktiivne osalemine arutelus, praktilise osa läbitegemine
Lõpetamisel täiendkoolituse tõend
Koolitaja: Saima Salomon TÜ eripedagoogika- logopeedia õppesuuna diplom (võrdsustatud magistrikraadiga)
Kliiniline logopeed, tase 8
Õppekava kinnitamise aeg 2020